Učitavam...
Blog
  • Naslovnica
29
12
2014

Trčimo i zimi

Iako smo početkom ovogodišnjeg zimskog doba bili dosta skeptični u pogledu mogućnosti za  bijelim zimskim prekrivačem, snijeg je ipak zabijelio gotovo cijelu Hrvatsku.

Unatoč veselju koje nam je snijeg priuštio (nekima i glavobolju), naš plan i program treninga ne bi smio previše odstupiti od prvotno predstavljenog i zacrtanog cilja, a to znači da trebamo trenirati i po snijegu i niskim temperaturama.

Za sve koji se ne boje zime i njezinih zubi pripremili smo nekoliko korisnih savjeta.

Uz dobru volju za trening, valja obratiti pozornost na sljedeće:

  • provjeriti vanjsku temperaturu zraka: svakako će vam biti od velike koristi provjeriti vrijednosti vanjske temperature te puše li vjetar (po mogućnosti kojom brzinom) kako bismo se znali adekvatno obući u odgovarajući broj slojeva odjeće i obuti.
  • odabrati odjeću i obuću: vjerojatno već imate iskustva u odabiru odjeće i obuće za trening, no kad su hladnoća i snijeg u pitanju obratite pozornost da na sebe nanesete više slojeva odjeće, ali kako u svemu treba postojati mjera, tako i u odjevanju slojeva odjeće.

Primjerice, ako je temperatura zraka oko -2 ºC, dosta će vam biti po jedna majica kratkih rukava, dugih rukava (po mogućnosti načinjene od sintetičkog materijala koji se lako suši te ne zadržava dugo tekućinu na sebi) te deblji šuškavac, dok za donji dio tijela odaberite tajice i trenirku ili šuškavac – dakle, izaberite kombinaciju u dva sloja. U početku će vam vjerojatno biti hladno – pa čak da i u zimskoj jakni budete – no ne zaboravite da će vam kroz 4-5 minuta trčanja postati toplo. Ako se krećete u doba kada padne noć ili rano ujutro, pokušajte koristiti odjeću s reflektirajućim trakama ili oznakama.

  • kapa, rukavice, buff: bez ova tri odjevna predmeta nemojte ni pokušavati izaći na temperature koje se kreću s predznakom minusa. Kapa će nam pomoći zadržavati toplinu, a svi koji imaju ili su imali problema sa sinusima svakako ju neće nikada zaboraviti staviti. Rukavice također nipošto nije dobro zaboraviti jer osjećaj promrzlosti i smanjene pokretljivosti prstima i zglobovima šake uz bol koju uzrokuje hladnoća nije baš lako zaboravljiv. Buff po svojoj funkcionalnosti možete koristiti na raznorazne načine, no ako već imate kapu, koristite ga kao šal i/ili da uz vrat zaštitite lice i usta, a time spriječite i udisanje hladnog zraka.
  • odabir obuće: na tržištu postoje brojni modeli tenisica koje su prilagođene terenima prekrivenim snijegom, blatom ili u kombinaciji. Među najpopularnijima su tenisice načinjene od gore-tex materijala (vodonepropusne) te u većini spadaju u kategoriju trail modela tenisica, a koje često samim time nisu pristupačne cijenom. Ako vam kućni budžet ne dopušta prevelika ulaganja u modele tenisica prema zahtjevima godišnjih doba, deblje i tople čarape mogu riješiti problem zadržavanja topline u stopalima. Ako netko ima tendenciju trčanja po dubokom snijegu, u doba kada nije bilo previše trail tenisica, trkači su nebrojeno puta trčali s tenisicama presvučenim čarapama te tako smanjili proklizavanje. Nakon treninga, najbitnije je da se presvučete u suhu i toplu odjeću i obuću kako biste izbjegli mogućnost za pothlađivanje ili iniciranje prehlade.
  • korištenje sunčanih naočala: svakako mogu biti od koristi i poželjne kako biste smanjili refleksiju svjetla i bolje uočavali skrivene izbočine ispod snježnog prekrivača („ležeći policajci“, rubnjaci ili sl.). Svakako će biti od velike koristi i pri naletima vjetra kako bi vam zaštitile oči od ionako loše vidljivosti. Veliki minus korištenja sunčanih naočala pripisujem zadržavanju pahuljica ili kapljica pa čak i njihovom smrzavanju na staklima koje mogu u tom slučaju dodatno narušiti vidljivost i postati iritantne.
  • Unos/nadoknada izgubljene tekućine: bez obzira u koja doba godine trenirali, unos tekućine jednako je važan za održavanje homeostaze u organiznu i zimi, stoga nipošto nije preporučljivo izvoditi dugotrajne treninge (najčešči oblik zimskog treninga) a da si ne osigurate dovoljne količine tekućine prije, za vrijeme ili poslije treninga.

Nakon ovih savjeta, za koje se najiskrenije nadam da ćete ih usvojiti i primjenjivati, želim vam poručiti samo jedno – vidimo se već danas na treningu u 18:30 h na savskom nasipu kod Boćarskog doma.

Autor teksta:
Lozanov Vedran

autor: Vedran Lozanov

Komentara
0

Komentiraj